Kees Huikeshoven vertelt…

In De Edese Post van 23 oktober 2019 staat een interview met voorzitter en instructeur Kees Huikeshoven.

“Een EHBO’er ben je voor het leven. Dat geldt zeker voor Kees Huikeshoven die 8 jaar geleden de pensioengerechtigde leeftijd mocht bereiken. Aan stoppen denkt hij nog niet, daarvoor krijgt hij nog teveel voldoening uit zijn werk als instructeur en het voorzitterschap van EHBO-vereniging de Samaritaan uit Ede.

Ede – Huikeshoven heeft altijd al de wens gehad om iets voor een ander te kunnen betekenen. In 1974 resulteerde dat in het behalen van het diploma Eerste Hulp in ‘s-Heerenberg. Na zijn huwelijk verhuisde hij naar Ede waar hij bij EHBO-vereniging de Samaritaan zijn herhalingslessen ging volgen. Na de tweejarige avondopleiding mocht hij zich officieel kaderinstructeur noemen. Al gauw is hij toegetreden tot het bestuur en inmiddels zelfs voorzitter. “Mijn voorganger Ton van Wijk is zijn grote liefde achterna gereisd naar Boskamp, daarbij verbaast het me niet dat hij daar bij de plaatselijke EHBO-vereniging ook tot voorzitter is benoemd. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.”

Lees hier verder